• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bigbank - Upp till 100 000 kr över 6 år

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Vad ska du göra nu lösa det du får och ev be om att få resten insatt på konto du kan ju säga att du ska reparera något hemma, byta vitvaror, köpa ny bil eller andra dyra kapitalvaror jag tror inte de kolla det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
du har fortfarande chansen att få pengarna insatta på ditt konto om du inte har mailat in nåt, du skriver inte in snabblånet och om de frågar så har du betalat tillbaka den, du nämner inget förrens de frågar och resten ska du använda till att renovera hemma.. hoppas att det löser sig för dig! Ja max 3 smslån och de löser det själva, inga smslån så får du pengarna insatta!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Dom har ju numera höjt kraven så det är typ 12 månaders fläckfria inbetalningar eller något. Yeah right liksom.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag tyckte annars att bigbank var bra och snabba, de löste mina lån jättesnabbt, visst hög månadskostnad men allt gick så himla snabbt och man fick skriva under avtalet med e-leg, de löste mina 3 sms lån samt några blanco, så har du fler smslån än 3 kommer de inte att lösa dina lån, jag vet inte om det är rätt av mig att säga till dig att ljuga om dina smslån, själv skulle jag inte våga göra det och så sitter jag här och ger dig dåliga råd, glöm det jag skrivit, kom på mig själv nyss! =) gör det som känns rätt och lycka till!
 

Törnroza 0

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
12 Januari 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Ja oj vad svårt, jag får ringa Big Bank på måndag & fråga: om jag löser mitt snabblån själv, har jag då chans att få pengarna på kontot & bestämma själv vilka jag vill lösa? Om inte så får jag fråga hur många de måste lösa innan jag får resterande på kontot. Man får väl låtsas att man har ett till bankerbjudande :D & välja på. Jag pratade med marginalen om mitt lån där då sa han att de hade ett omstartslån där också tydligen obegränsat alltså efter vissa regler så klart. Jag sa att jag hade mycket ff mm, sa ej nåt om smslånen dock, men han tyckte att jag skulle prata med en handläggare på omstartslån där också, har haft skött lån hos dessa länge & betalat tillbaka ett lån där helt, i förtid, så kanske därför, vet ej men värt & testa nu, med krono i hasorna snart! Tack för tipsen snälla!:)
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ja oj vad svårt, jag får ringa Big Bank på måndag & fråga: om jag löser mitt snabblån själv, har jag då chans att få pengarna på kontot & bestämma själv vilka jag vill lösa? Om inte så får jag fråga hur många de måste lösa innan jag får resterande på kontot. Man får väl låtsas att man har ett till bankerbjudande :D & välja på. Jag pratade med marginalen om mitt lån där då sa han att de hade ett omstartslån där också tydligen obegränsat alltså efter vissa regler så klart. Jag sa att jag hade mycket ff mm, sa ej nåt om smslånen dock, men han tyckte att jag skulle prata med en handläggare på omstartslån där också, har haft skött lån hos dessa länge & betalat tillbaka ett lån där helt, i förtid, så kanske därför, vet ej men värt & testa nu, med krono i hasorna snart! Tack för tipsen snälla!:)
Törnroza har du fått något svar från BigBank än om de ger dig något lån?
 

Törnroza 0

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
12 Januari 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
lån

Ja jag får nog lån, men de har regler nr 1 är 3 smslån max ( men dom ser ju ej smslånen) nr 2 är om man vill ha pengar på kontot så får man hålla tyst om alla smslån. Jag visste ju ej detta så jag sa sa att jag hade ett, tog så klart mitt största (dum som jag var:)) så nu kräver dom att jag löser detta & skickar kvittot till dem, då får jag pengarna på kontot. Nu till nästa problem då måste jag fixa 11000kr extra & snabbt om jag ska få kvittot att skicka till dem. Jag skulle inte nämt ett ord om smslånen, så synd men räknade inte med att bli erbjuden 100 000kr när man sökte 12 000kr direkt:D. Men alla borde ju peöva att söka där dom verkar ju väldigt snälla ändå tycker jag. Men säg inget om smslånen, konstigt att säga så men vad annars ska man göra? Om man vill försöka sanera sin ekonomi så jag vet alltså inte än hur jag ska göra:cool:
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
läs övriga trådar där denna bank sagt till flera att lös detta lånet först sen kommer du få lån.de har gjort det sen får flertalet avslag.denna bank är mysko.
 

Jurgen

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Omöjliga. Har 16000kr i blanco. Ca 20 frågor hos UC. Avslag på alla belopp.
 

Törnroza 0

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
12 Januari 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Ja konstigt! Det låter ju som allt är säkert, men nu törs jag ju inte ta 11000kr ifrån min inkomst för tänk om de säger, vi har ändrat oss! Ja ska försöka med Marginalen sanerinslån också först då dom kan tydligen sanera mer än 100 000kr. För för att komma på fötter riktigt så behöver jag mer än 100000kr egentligen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp